program

لطفا نظر سنجی کنید

program

لطفا نظر سنجی کنید

ویندوز 10 نسل جدیدی از سنسورهای کاربردی را به گوشی های هوشمند می آورد

به تازگی تصاویری از ویندوز 10 بر روی گوشی های هوشمند منتشر شده است که نشان می دهد همزمان با انتشار این سیستم عامل سری جدیدی از سنسور های کاربردی هم معرفی خواهند شد. این سنسورها علاوه بر نمایش ویژگی هایی جدید می توانند فعالیت فیزیکی مختلف کاربران را هم مورد ارزیابی قرار دهند.

مایکروسافت در حاشیه کنفرانس WinHEC که در شنزن چین برگزار شد اعلام کرد که نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز 10 بر روی گوشی های هوشمند، همراه با پشتیبانی از نسل جدیدی از سنسورها خواهد بود. بر این اساس سنسورهای جدیدی همچون فشار سنج (Barometer)، دوربرد (Long range)، ارتفاع سنج (Altimeter)، گام شمار (Pedometer)، تشخیص و ردیابی فعالیت ها (دویدن، قدم زدن و...) و Custom در کنار دیگر سنسورهای نزدیکی (حضور انسان)، محیطی (دما، رطوبت، دی اکسید کربن، فرابنفش و...) و بیومتریک (ضربان قلب، گاز و...) در نسخه جدید این سیستم عامل مایکروسافت خودنمایی خواهند کرد.

سنسور جدید تشخیص و ردیابی فعالیت ها این امکان را فراهم می کند تا گوشی هوشمند به درک مناسبی از حالت شما مثل دویدن، قدم زدن، دوچرخه سواری و یا حتی ماشین سواری دست یابد. این سنسور همچنین می تواند تشخیص دهد که گوشی در دست ها، پیراهن، شلوار و یا حتی ژاکت شما قرار دارد. از دیگر قابلیت های این سنسور می توان به تشخیص محل قرار داشتن گوشی مثل کوله پشتی، کیف، جلد و... اشاره کرد.

تصاویر منتشر شده زیر نشان دهنده چگونگی عملکرد این سنسورها در ویندوز 10 است. با توجه به این تصاویر مشخص است که این سیستم عامل نه تنها در هنگام شروع و پایان یک فعالیت بلکه حتی در حین انجام آن ها هم قادر است نوع فعالیت شما را تشخیص دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد