program

لطفا نظر سنجی کنید

program

لطفا نظر سنجی کنید

On-Body Detection قابلیتی جدید در اندروید، گوشی خود را آماده به کار می خواهید؟


امروزه امنیت اسمارت فون ها جدی ترین مسئله در زمینه نگهداری از آنها به شمار می رود. اما هیچکدام از ما نمی توانیم این واقعیت را که قفل صفحه کلید گوشی های هوشمند روزانه بارها و بارها و بدون هیچ دلیل خاصی باز می شوند را رد کنیم. گوگل امیدوار است این مشکل را با قابلیت جدیدی که "On-Body Detection" نام دارد بر طرف کند.

کسانی که حاضرند مراحلی از امنیت را به دلیل دست یابی به راحتی و آسودگی بیشتر قربانی کنند به زودی می توانند این قابلیت را از طریق منوی تنظیمات گوشی هوشمند خود فعال کنند. این قابلیت سبب می شود که در هنگام نیاز به گوشی های هوشمند، قفل صفحه کلید آن به صورت خودکار باز شود.

ویژگی On-Body Detection برای اولین بار توسط یکی از کاربران سایت Android Police کشف شد. وی با قرار دادن تصویر زیر توضیح داد که این قابلیت سبب می شود که قفل صفحه کلید به صورت خودکار و در هنگامی که گوشی بر روی میز یا هر سطح دیگری قرار می گیرد فعال شود. هنگامی که شما قصد دارید گوشی را در جیب خود قرار دهید باید قفل آن را باز کنید. به این ترتیب در جا به جایی ها و پس از قرار گرفتن گوشی در جیب یا دستان شما قفل آن به صورت پیش فرض باز خواهد ماند و شما می توانید به محض نیاز از آن استفاده کنید. پس از رسیدن به محل کار و قرار دادن آن بر روی میز کار، گوشی دوباره به صورت قفل شده در می آید و تا هنگامی که شما آن را لازم نداشته باشید در همین حالت باقی می ماند.

این قابلیت جدید با استفاده از شتاب سنج جا به جایی های گوشی های هوشمند را بررسی می کند. به این ترتیب اگر شما قربانی جیب برها شوید و در حالی که گوشی خود را در دست دارید مورد سرقت قرار بگیرید، گوشی همچنان در حالت قفل باز باقی می ماند. با این حال این قابلیت قرار است به زودی از طریق آپدیتی ویژه برای گوشی های Nexus و دیگر گوشی های اندوریدی در دسترس قرار بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد